Saturday, October 7, 2023

New habits for the uni time

The beginning of October means back at uni! for me (for the last time!). Last year, the beginning of my studies was quite crazy for me, because literally the day after I moved to Lodz I was going to classes and everything was new, a bit scary and stressful. This year, as I've already lived in Lodz for a good few months, the start wasn't so scary and I decided to use that to get my routine and habits in order to make the time more nice and cool.

Początek października to dla mnie (po raz ostatni!) powrót na studia. W zeszłym roku początek studiów był dla mnie dość burzliwy, bo dosłownie dzień po przeprowadzce do Łodzi szłam na zajęcia i wszystko było nowe, trochę straszne i stresujące. W tym roku, jako że mieszkam już Łodzi kilka dobrych miesięcy, początek nie był taki straszny i postanowiłam to wykorzystać na porządne zorganizowanie rutyny i nawyków, żeby umilić sobie ten czas.

MEAL PREP / MEAL PREP

I think most of you are familiar with this concept - it's about preparing meals in advance so that you have them ready to reheat and eat. I mentioned this in a previous post, so here I'll just briefly mention that last year I was hungry sometimes just because I didn't prepare enough sandwiches or I didn't prepare any lunches in advance. So this year I've decided to plan it properly and cook a bit more for more days if I know I won't have time to do it later. I've done pretty well for this first week, now I just need to keep it going like this for the rest of academic year :p

Myślę, że większość z was zna to pojęcie - chodzi o wcześniejsze przygotowywanie posiłków, żeby mieć je gotowe tylko do odgrzania. Wspomniałam o tym w poprzednim poście, więc tutaj pokrótce dopowiem, że w zeszłym roku zdarzało mi się chodzić głodna, bo nie przemyślałam ilości kanapek albo obiadów. Dlatego w tym roku postanowiłam porządnie to zaplanować i gotować trochę więcej albo po prostu na zapas, jeśli wiem, że nie będę miała późnej na to czasu. Przez ten pierwszy tydzień całkiem dobrze mi poszło, teraz tylko muszę utrzymać ten stan!

TAKING NOTES / NOTATKI

The second thing - notes in class. Well, my focus in class is sometimes fluid and it comes and goes like waves in the sea, which is understandable for boring classes, but for the important and quite demanding ones not necessarily. I've decided that this academic year I'm going to work on focusing and taking notes during class, because after class I don't have the time or motivation to rewrite them :p. To make it more interesting, I have started making beautiful titles with brush pens, which motivates me to take notes and make them look nice!

Druga rzecz - notatki na zajęciach. Cóż, moje skupienie na zajęciach bywa płynne, co jest zrozumiałe w przypadku nudnych zajęć, ale w przypadku tych ważnych i dość wymagających niekoniecznie. Postanowiłam, że w tym roku akademickim popracuję nad skupieniem i robieniem notatek podczas zajęć, bo po zajęciach nie mam czasu ani ochoty na ich uzupełnianie :p. Na zachętę zaczęłam robić ozdobne tytuły, co motywuje mnie do robienia pięknych notatek!

YOGA AND CHILL / JOGA I RELAKS

The last but not least - GETTING REST. Last year I totally forget my exercise routine, which resulted in stress, tense muscles and aches here and there.... so, this year I want to change that! First of all, walk a lot, because I basically have a 25-minute walk to university, so why not do a walk while going to university? Plus, my schedule and other classes are very cool this year so I can stand on my mat for at least a few minutes in between. This plan is quite ambitious, so I need to organise it well, but I'm motivated :)

The last but not least - RELAKS. W zeszłym roku totalnie zaniedbałam moją rutynę ruchową, co skutkowało stresem, spiętymi mięśniami i bólami to tu to tam... więc, w tym roku chcę to zmienić! Przede wszystkim dużo chodzić, bo w gruncie rzeczy mam 25 minut pieszo na uczelnię, więc dlaczego nie zrobić sobie spaceru idąc na uczelnię? Plus mam tak ułożony plan i pozostałe zajęcia, że w międzyczasie mogę stanąć na macie na chociażby kilka minut. Ten plan jest dość ambitny, więc muszę to dobrze zorganizować, ale jestem dobrej myśli :)

I'm guessing that most of you are also back at uni or at school! What are your resolutions? What would you like to introduce to your routine? And if your studies are behind you, you can always treat the new season as a moment for change :) look forward to your comments!

Domyślam się, że większość z was również wróciło na studia lub do szkoły! Jakie są wasze postanowienia? Co chcielibyście wprowadzić? A jeśli studia macie już za sobą, to zawsze można potraktować nową porę roku jako moment na zmianę :) czekam na wasze komentarze!


with love
Basia

Post a Comment

© Primineers. Design by FCD.