Saturday, January 16, 2021

Room makeover – how and what I changed in my room.


Everything begun during the summer vacation – once when I talked with my friend the idea of room makeover was invented. At that moment I told myself that I wanted to change something in my room – either a furniture or an arrangement.

Wszystko się zaczęło jeszcze w czasie letnich wakacji – w rozmowie z przyjaciółką wyszedł pomysł o przemeblowaniu mojego pokoju. Powiedziałam jej wtedy, że do końca roku 2020 chcę coś w nim zmienić – albo któryś z mebli, albo ich ustawienie.

I think that the majority of you can remember the arrangement of my room – you may have been seen it on my dancing stories on Instagram. There was a ballet bar on the wall and a keyboard. On the opposite wall there was a bookshelf and a commode. The desk was next to the window and on the opposite side there was my bed. This arrangement stayed with me for three years until now. And last summer I decided to change something in my room.

Pewnie część z Was mniej więcej kojarzy układ mojego pokoju – można go było zauważyć w różnych tanecznych stories na moim Instagramie. Na ścianie był drążek baletowy pod którym stał keyboard. Na przeciwległej ścianie stał regał z książkami i komoda. Przy oknie biurko, a naprzeciwko biurka łóżko. W takim układzie spędziłam w moim pokoju trzy lata. I w zeszłe wakacje postanowiłam, że to już najwyższa pora, żeby coś zmienić.


Firstly I decided to sell the commode and to buy a new one. It happened faster than I had thought! The new commode came a couple days after. And that was a moment of big difference because I bought a black commode, and the thing is that most of my furniture is white. In the beginning I thought that the contrast of colours was too big but now I’ve got used to it.

Na początku postanowiłam sprzedać komodę i kupić nową. Poszło nawet sprawniej niż myślałam! Nowa komoda zawitała w moim pokoju już po kilku dniach. Tutaj zaczęły się dość spore zmiany, bo komoda jest w kolorze czarnym, przy czym reszta moich mebli jest raczej biała, więc początkowo miałam wrażenie, że jest to zbyt duży kontrast, ale ostatecznie się przyzwyczaiłam.


The next step was to sell the keyboard and the ballet bar – let me analyse this more. Those two things were in my room for years and somehow they were there just because I didn’t want to throw them away and I was thinking that maybe I would start the regular practice again. But of course it didn’t happen.
Well, it happens really often – on the path of change there are some obstacles material or nonmaterial which just block us to move forward Sometimes we need to understand why we still keep those things and sometimes we need to really think about it, asking ourselves if we really need it. It’s not an easy thing to do, it may last for days, months or even years. For me it was more than one year.

Kolejnym krokiem w przemeblowaniu pokoju było sprzedanie keyboardu i drążka baletowego – zatrzymam się na chwilę na tym etapie, bo pojawia się tutaj pewien ważny aspekt. Te dwie rzeczy znajdowały się w moim pokoju już od dobrych kilku lat i w sumie stały tam tylko dlatego, że nie chciałam się ich pozbywać i cały czas myślałam, że w końcu przyjdzie moment, kiedy zacznę ich regularnie używać. Ale taki moment nie nadszedł.
Często jest tak, że na drodze zmiany pojawiają się rzeczy materialne czy niematerialne, które zalegają, a których trudno nam się pozbyć. I czasem trzeba albo do tego dojrzeć, albo zadać sobie pytanie, dlaczego potrzebuję tych rzeczy/chcę je zatrzymać. Nie należy to do łatwych zadań i warto jest dać sobie czas. Mnie to zajęło co najmniej rok.


Let’s move forward! When I sold the keyboard and the ballet bar, I decided to change places with the bookshelf, commode and bed. I was actually really surprised how it already changed my room! I also used this moment as a good opportunity to reorganize the bookshelf and stuff in the commode, especially my jewellery and beauty products.

Idźmy dalej! Kiedy sprzedałam keyboard i drążek, postanowiłam zamienić miejscami łóżko z regałem i komodą. Ku mojemu zaskoczeniu, sama ta zamiana dała wrażenie większej przestrzeni w pokoju! Wykorzystałam ten moment na przegląd książek i przeorganizowanie wszystkiego, co stoi na regale, a także na zrobienie porządku w szufladach komody i poukładanie wszystkich kosmetyków i biżuterii.




And the last (but not least!) thing was my desk – the big moment in the whole room makeover! My previous desk was with me for 14 years! From the first class of primary school until now. I was thinking for a long time if I really wanted to change but then I thought that if not now then when? And that it was the best opportunity to change it as I was in a mood of changing everything in my space. I bought a new one which I can put just in front of my window and which is connected with a small shelf on which I keep my stuff. Now my desk is totally empty and there is just my laptop and a cup of tea or coffee.

Ostatnią zmianą było biurko – jeden z przełomowych momentów w całym tym przemeblowaniu. Moje stare biurko było ze mną... 14 lat! Od pierwszej klasy podstawówki aż do teraz. Długo się zastanawiałam nad tym, czy na pewno chcę je wymienić, ale doszłam do wniosku, że jak już robię wielkie przemeblowanie, to to jest wręcz idealny moment na zmianę biurka. Kupiłam takie, które mogłam postawić przodem do okna, dzięki czemu mam teraz znacznie więcej światła dziennego. Biurko jest połączone z małym regałem, na którym poukładałam wszystkie rzeczy, które poprzednio stały na blacie – teraz mój blat jest pusty i stoi na nim tylko laptop oraz podkładka pod kubek.

The final result is much better than I expected! I feel like I’m living in a new room now. Sometimes when you need to change something, try with furniture – reorganize some stuff on your desk, check out what’s in your commode and introduce some fresh vibes a with little change.

Efekt końcowy jest taki, że czuję się, jakbym mieszkała w nowym pokoju! Każda zmiana, nawet przesunięcie mebla trochę w prawo lub w lewo, albo zmiana ułożenia rzeczy na regale czy biurku potrafi dodać powiewu świeżości i przestrzeni, i odnowić pokój małym kosztem.

Let me know how it looks in your life! Do you change a lot or you prefer an old arrangement? I’m very curious about it so leave a comment down below!

A jak to u Was wygląda? Lubicie przemeblowania, czy wolicie stary dobry układ, który już macie? Jestem bardzo ciekawa Waszych odpowiedzi, więc koniecznie dajcie mi znać w komentarzu pod tym postem.

with love
Basia

Post a Comment

© Primineers. Design by FCD.