Saturday, February 4, 2023

I’m going to spend the whole month in Vienna!



If someone had told me two years ago that I would live in Vienna for a month and that almost every weekend I would go on a trip, I think I would hadn’t belived in it… OR it would have been very difficult to believe.

Gdyby ktoś powiedział mi tak ze dwa lata temu, że w 2023 roku będę miała możliwość spędzenia całego miesiąca w Wiedniu, a moje weekendy będą się wiązały z nieustającymi podróżami, to chyba bym nie uwierzyła… albo byłoby mi bardzo ciężko w to uwierzyć.

This month I’m in Vienna with my boyfriend which is really amazing for us. As we are in a long distance relationship we see each other just for a weekend or maybe for a whole week so having one month together is like a miracle for us.

Ten miesiąc jestem w Wiedniu razem z moim chłopakiem, co jest dla nas niezwykłe, bo będąc w związku na odległość widzimy się zazwyczaj albo na weekend albo na maksymalnie tydzień, więc jeden miesiąc razem jest jak spełniające się marzenie.



On the other hand I will have a lot of time for myself – Vivien works and he can’t take a whole month off so the most of the day I’m going to spend with myself. It’s a challenge for me because I was always avoiding being alone so now it’s time to face it and find a peace with myself.

Z drugiej strony, w tym miesiącu będę mieć dużo czasu dla siebie – Vivien pracuje i siłą rzeczy nie mógłby wziąć urlopu na cały miesiąc, więc przez większość dnia jestem sama. Jest to dla mnie duże wyzwanie, bo często unikałam takich momentów bycia samej ze sobą, więc teraz staram się nad tym pracować, znajdować nowe zajęcia i nie bać się tego.

Not gonna lie I’m excited! All those plans and coming things are amazing, really. In the past I would say that I’m privileged for that but now I know that some of those things didn’t fall down from the sky but they are consequences of my actions and previous choices and decisions. And I am very very veeeryy grateful for that. Cheers to this month and this life!

Nie będę ukrywać, że jestem podekscytowana tymi planami i zbliżającymi się wydarzeniami. Kiedyś powiedziałabym, że jestem uprzywilejowana, ale teraz wiem, że niektóre te wydarzenia nie spadły mi z nieba, tylko były konsekwencją moich wcześniejszych decyzji i wyborów. I za to jestem sobie ogromnie wdzięczna i wznoszę toast za ten piękny czas – cheers!


with love
Basia

Post a Comment

© Primineers. Design by FCD.