Saturday, February 5, 2022

Words



Some time ago I got a beautiful present from my friend D. Before she gave it to me, she had said that I was the person who would really appreciate this gift because it fits me. And she wasn’t wrong here. I got words. Or maybe sentences, phrases and questions. No matter how it sounds it is literally the thing I got. It’s a bunch of small cards made with special paper, with beautiful sentences written with golden ink. Once it’s a simple thing like “appreciate little things.” and once it's a question “what do I really dream about?”, every one forces me to sit down and think a bit.

Jakiś czas temu dostałam od mojej przyjaciółki piękny prezent. Zanim mi go wręczyła, powiedziała, że jestem taką osobą, dla której ten prezent będzie naprawdę wyjątkowy, bo do mnie pasuje – i rzeczywiście, nie myliła się. Dostałam słowa. Albo może raczej zdania, pytania, sentencje. Jakkolwiek to brzmi, jest dosłownie tym, co napisałam. Są to karteczki wielkości wizytówek, zrobione z pięknego papieru, a na każdej z nich jest coś napisane. Raz jest to proste zdanie, na przykład „doceniaj małe rzeczy”, a innym razem pytanie „o czym marzysz?” – każde zmusza mnie do refleksji.

Maybe you've heard once that words have a great power. They can hurt, cheer up, applaud, approve, push out from our comfort zone or give a warm hug. By saying words you can make empty promises or become a very important person for someone else. Words can be a reason for a conflict or a condition for agreement. I have the feeling that words can mean totally opposite things, or the meaning is different than we suppose. I think that they are very precious, like the most valuable currency. But at the same time they are not physical.

Pewnie nie raz słyszeliście, że słowa mają moc. Potrafią zranić, pocieszyć, pochwalić, wyprowadzić ze strefy komfortu lub otulić ciepłem, a nawet wzruszyć. Mogą zostać rzucone na wiatr i stracić znaczenie, a mogą być kluczem do tajemnic ukrywanych głęboko w sercu. Mogą być przyczyną konfliktu lub warunkiem zgody. Mam wrażenie, że są nośnikiem wielu przeciwieństw i nie zawsze oznaczają to, co sugerują. Są bardzo cenne, jak najdroższa waluta świata. A przy tym nie są niczym materialnym, nie można ich uchwycić czy złapać.




Since I’ve gotten this gift, every day I pick up a card with a daily reminder. It’s very surprising how those words fit to my day and my plans and I have the feeling that it’s always what I needed. Maybe you’ve noticed that I share them on my Instagram every day. I really hope it helps someone else or maybe it forces you to sit down and think. I decided to put them here too if you missed them in stories.

Don’t run away from what’s difficult.

Be true with yourself.

Every person who we meet is a beautiful story, a beautiful lesson and a beautiful adventure.
Appreciate it.

Look for happiness in everyday life.

Don’t run away from your feelings.

Don’t compare yourself to others.

Appreciate small things.

Tell the truth about yourself.

What do I really dream about?

Odkąd dostałam ten prezent, codziennie losuję jedną karteczkę ze słowem na dany dzień. Zaskakujące jest to, jak trafne potrafią być te zdania – zawsze o tym, czego akurat potrzebuję. Pewnie zwróciliście na to uwagę, jeśli obserwujecie mnie na Instagramie. Każdego dnia dzielę się tym, co wylosowałam i mam ogromną nadzieję, że nie tylko mnie skłania to do refleksji. Wrzucam je też tutaj, jeśli umknęły Wam w relacjach.

Nie uciekaj od tego, co trudne.

Żyj w zgodzie ze sobą.

Każda osoba, którą spotykamy, jest piękną historią, piękną lekcją i piękną przygodą. Doceń.

Szukaj szczęścia w codzienności.

Nie uciekaj od swoich uczuć.

Nie porównuj się do innych.

Doceniaj małe rzeczy.

Mów o sobie prawdę.

O czym tak naprawdę marzę?


Words are beautiful and I think we have to cherish them. Say them with an honest intention, so they can mean what they mean, especially in great moments. And just say them because sometimes one word is enough to change our life.

Słowa są piękne i uważam, że trzeba je pielęgnować. Mówić ze szczerą intencją, by znaczenie wypowiadanych słów było zachowane, szczególnie w ważnych momentach. I w ogóle mówić, bo czasem jedno słowo wystarczy, by zmienić czyjeś życie.

with love
Basia

Post a Comment

© Primineers. Design by FCD.