Saturday, May 30, 2020

Cheering up


Sometimes my mood is like the weather outside the window – one day the sun is shining, another – it rains and sometimes it can be also very windy. When I’m not having a good day I’m trying to bring a little bit of sun and make myself smile. I decided to make a list of some of my favourite ways to make me happy and cheer me up during a long and cloudy day. Here we go!

Czasami moje samopoczucie potrafi się zmieniać podobnie jak pogoda za oknem – raz wychodzi słońce, raz pada deszcz, a czasem nawet zerwie się ostra wichura. Mając taki gorszy dzień szukam sposobów na przywrócenie słońca. Zebrałam listę rzeczy, które pomagają mi poprawić samopoczucie i postanowiłam się nią z Wami podzielić. W dzisiejszym poście znajdziecie parę moich sprawdzonych sposobów na wywołanie uśmiechu w gorszy dzień.


I. A moment for break.
First step is really simple – a break, even five minutes, with a cup of coffee or ginger tea. Moment to stop myself and to take a deep breath. Sometimes I like to look through the window, sometimes I like to close my eyes. Those couple minutes help me stop my running thoughts, create a plan for the day and to concentrate on the next task.

1. Chwila przerwy.
Pierwszy krok jest najprostszy – przerwa, nawet pięciominutowa, z filiżanką kawy albo naparem imbirowym. Chwila na zatrzymanie i głęboki oddech. Czasem lubię zamknąć oczy albo popatrzeć przez okno. Ta chwila pozwala mi na zatrzymanie gonitwy myśli, ułożenie planu i skoncentrowanie się na kolejnym zadaniu.


II. Change the activity.
When I do something for a very long time, for example I’m studying or working on a pc and I feel the tiredness which increases really fast, there’s a moment when I know that I need to change something. I really like cooking and baking so usually I go to the kitchen, open our fridge and think what I can make with products that we have. This change of activity helps me relax a little bit and refresh my mind while listening to a podcast or watching a video on YouTube.

2. Zmiana czynności.
Gdy przez dłuższy czas zajmuję się jedną rzeczą, na przykład uczę się do egzaminu lub pracuję przy biurku i czuję narastające zmęczenie, przychodzi taki moment, kiedy wiem, że muszę iść zrobić coś innego. Uwielbiam piec i gotować, więc najczęściej idę do kuchni, otwieram szafki i zastanawiam się, co mogę zrobić z tego, co mam pod ręką. Zmiana czynności wywołuje zmianę sposobu myślenia, co zapewnia mi chwilę odpoczynku przed kolejnym etapem nauki. Piekąc ciasto lub przygotowując lunch, lubię włączyć sobie jakiś podcast czy filmik na YouTubie, żeby skoncentrować się na czymś innym, przyjemniejszym i dać odpocząć umysłowi.


III. Time for passion
My passion is dance which helps me to escape from the reality to another world. I just put my favourite song and then forget about everything for those couple minutes.
Passion can be different for everybody – drawing, taking photos, playing the piano, running… No matter what it actually is, it’s a good idea to spend some time on doing it and to escape for a while.

3. Moment dla pasji.
Moją pasją jest taniec, który pozwala mi się oderwać od rzeczywistości, więc kiedy potrzebuję chwilowej ucieczki do innego świata, włączam ulubioną piosenkę i na te kilka minut staram się zapomnieć o wszystkim, co trudziło mój umysł.
Dla każdego pasja może być czymś innym – szydełkowaniem, bieganiem, grą na pianinie, rysowaniem, śpiewaniem… Niezależnie od tego, co to jest, warto poświęcić temu dłuższą chwilę i uciec myślami do innej rzeczywistości, przynajmniej na jakiś czas.


IV. Move.
Very often, after sitting next to my desk for a long time, I feel that my body need to move and stretch. I go for a walk to breathe deeply and relax my mind by listening to singing birds and looking at nature. Or roll up my matt and have a yoga session. Good amount of endorphins and the feeling of positive tiredness is already a good reason to smile!

4. Ruch.
Często po długim czasie siedzenia przy biurku czuję, że całe moje ciało zesztywniało, co tylko potęguje moje zmęczenie. W takich momentach lubię wyjść na spacer, pooddychać świeżym powietrzem i posłuchać śpiewających ptaków. Albo rozłożyć matę i poćwiczyć jogę. Porządna dawka endorfin i uczucie pozytywnego zmęczenia po wykonanej praktyce czy workoucie są wystarczającym powodem, żeby się uśmiechnąć!



V. Talks and closiness.
The last but not least way of making me smile is a talk with somebody. Sometimes it helps me let my feelings out, sometimes it helps me forget or distance myself from my emotions so they are not so strong anymore.
I am also lucky to have a fluffy kitty partner in my house, who always comes to cheer me up and lies next to me or just sits on my knees. His warmth and gentle purring makes me relaxed and calm.

5. Rozmowa i bliskość.
Ostatnim, a zarazem moim ulubionym sposobem na poprawę humoru jest rozmowa z bliską mi osobą. Czasem jest to rozmowa, która pozwala mi wyrzucić z siebie wszystkie negatywne emocje, czasem jest to rozmowa, która pozwala mi zapomnieć albo zdystansować się do własnych emocji.
Mam to szczęście, że jednym z domowników jest mój puszysty kot, który w trudnych chwilach przychodzi mnie pocieszyć, kładąc się obok mnie na poduszce albo rozciągając się na moich kolanach. Jego ciepło i delikatne mruczenie pozwala mi się szybko uspokoić i wyciszyć umysł.


I really like to call this list First Aid Kit and I always look at it when I feel like it’s not my day. Each one of those ways helps me cheer up. Sometimes just one of those things is enough and I’m already okay, sometimes I need to go through all of the steps to really feel good. The final effect is always the same – a smile.

Tę listę lubię nazywać Pierwszą Pomocą i zawsze po nią sięgam, gdy czuję, że wiszą nade mną ciężkie chmury smutku i negatywnych emocji. Każdy z tych sposobów pozwala mi przywrócić sobie dobre samopoczucie. Czasem wystarczy jedna z tych rzeczy, czasem robię wszystko po kolei. Ostateczny efekt jest zawsze taki sam – uśmiech.

I hope that this list will be an inspiration for you to create your own or to add some new things to what you already have.
Let me know in the comments what’s your favourite way to cheer you up!

Mam nadzieję, że ta lista będzie dla Was inspiracją do stworzenia własnej albo do dodania nowych sposobów do tej już istniejącej.
Dajcie znać w komentarzu, jakie Wy macie sposoby na poprawę samopoczucia!


with love
Basia

2 comments

  1. Oprócz wspomnianych przez Ciebie Basiu wskazówek, ja od siebie dodałabym też zmianę otoczenia - od wyjścia do ulubionej kawiarni po weekendowy wyjazd za miasto. Ostatnio nie było to zbyt możliwe, ale bardzo lubię tak na chwilę "oderwać się" od codziennych obowiązków i spojrzeć na wszystko na chłodno, z nowej perspektywy!
    Buziaki,
    Darka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zdecydowanie! Zmiana otoczenia jest idealną okazją do przewietrzenia siebie i umysłu!
      Ściskam Cię mocno :)

      Delete

© Primineers. Design by FCD.